Informacja o realizowanej strategii podatkowej dotycząca działalności Sigma Hurt Sp. z o.o. (dalej: Spółka) została sporządzona i podana do publicznej wiadomości na podstawie art. 27c ust. 1 w zw. z art. 27b ust. 2 pkt 1 i 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (dalej: uCIT), w myśl którego wybrani podatnicy są obowiązani do sporządzania i podawania do publicznej wiadomości informacji o realizowanej strategii podatkowej za rok podatkowy.
Jak wynika art. 27b ust. 2 pkt 1 i 2 uCIT podanie do publicznej wiadomości indywidualnych danych podatników dotyczy:
podatkowych grup kapitałowych, bez względu na wysokość osiągniętych przychodów;
podatników innych niż podatkowe grupy kapitałowe, u których wartość przychodu uzyskana w roku podatkowym, poprzedzającym rok podania indywidualnych danych podatników do publicznej wiadomości, przekroczyła równowartość 50 mln euro przeliczonych na złote według średniego kursu euro ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski w ostatnim dniu roboczym roku kalendarzowego poprzedzającego rok podania indywidualnych danych podatników do publicznej wiadomości.
Z uwagi na spełnienie drugiego z warunków oraz obowiązku wynikającego z art. 27c ust 4 uCIT, z którego wynika, że podatnik zamieszcza informację o realizowanej strategii podatkowej za rok podatkowy, sporządzoną w języku polskim lub jej tłumaczenie na język polski, na swojej stronie internetowej w terminie do końca dwunastego miesiąca następującego po zakończeniu roku podatkowego, Spółka niniejszym publikuje informacja o realizowanej strategii podatkowej za rok podatkowy trwający od 1.01.2022 do 31.12.2022 r.
Zakres informacji, jaki Spółka zobligowana jest podać do publicznej wiadomości, został uregulowany w art. 27c ust 2 uCIT i obejmuje z uwzględnieniem charakteru, rodzaju i rozmiaru prowadzonej działalności, w szczególności:
informacje o stosowanych przez podatnika:
procesach oraz procedurach dotyczących zarządzania wykonywaniem obowiązków wynikających z przepisów prawa podatkowego i zapewniających ich prawidłowe wykonanie,
dobrowolnych formach współpracy z organami Krajowej Administracji Skarbowej,
informacje odnośnie do realizacji przez podatnika obowiązków podatkowych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, wraz z informacją o liczbie przekazanych Szefowi Krajowej Administracji Skarbowej informacji o schematach podatkowych, o których mowa w art. 86a
§ 1 pkt 10 Ordynacji podatkowej, z podziałem na podatki, których dotyczą,
informacje o:
transakcjach z podmiotami powiązanymi w rozumieniu art. 11a ust. 1 pkt 4, których wartość przekracza 5% sumy bilansowej aktywów w rozumieniu przepisów o rachunkowości, ustalonych na podstawie ostatniego zatwierdzonego sprawozdania
finansowego spółki, w tym podmiotami niebędącymi rezydentami podatkowymi Rzeczypospolitej Polskiej,
planowanych lub podejmowanych przez podatnika działaniach restrukturyzacyjnych mogących mieć wpływ na wysokość zobowiązań podatkowych podatnika lub podmiotów powiązanych w rozumieniu art. 11a ust. 1 pkt 4,
informacje o złożonych przez podatnika wnioskach o wydanie:
ogólnej interpretacji podatkowej, o której mowa w art. 14a § 1 Ordynacji podatkowej,
interpretacji przepisów prawa podatkowego, o której mowa w art. 14b Ordynacji podatkowej,
wiążącej informacji stawkowej, o której mowa w art. 42a ustawy o podatku od towarów i usług,
wiążącej informacji akcyzowej, o której mowa w art. 7d ust. 1 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (Dz. U. z 2020 r. poz. 722, z późn. zm.),
informacje dotyczące dokonywania rozliczeń podatkowych podatnika na terytoriach lub w krajach stosujących szkodliwą konkurencję podatkową wskazanych w aktach wykonawczych wydanych na podstawie art. 11j ust. 2 i na podstawie art. 23v ust. 2 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz w obwieszczeniu ministra właściwego do spraw finansów publicznych wydanym na podstawie art. 86a § 10 Ordynacji podatkowej
- z wyłączeniem informacji objętych tajemnicą handlową, przemysłową, zawodową lub procesu produkcyjnego.
Spółka stosuje nieformalną strategię podatkową, wskazującą podejście Spółki do zarządzania funkcją podatkową określającą formuły decyzyjne, cele oraz środki umożliwiające prawidłową i terminową realizację obowiązków podatkowych.
Działania Spółki w zakresie strategii podatkowej cechują się ograniczonym apetytem na ryzyko podatkowe, w szczególności Spółka unika agresywnej strategii podatkowej i jej sztucznego kreowania, a wszelkie operacje i transakcje gospodarcze mają charakter rzeczywisty i nie są motywowane kreatywnym planowaniem zobowiązań podatkowych.
Spółka dąży do tego, aby systemy i kontrola, a także zadania i zasoby zarządzania podatkami zostały skonstruowane w taki sposób, aby umożliwiały przestrzeganie przepisów i regulacji podatkowych. Ryzyko podlega regularnej analizie i jest ograniczane przy użyciu odpowiednich środków, zakłada się jednak, że wystąpienie sporadycznych i nieprzewidywalnych błędów jest nieuniknione.
Sigma Hurt Sp. z o.o. wykazuje niską skłonność do podejmowania ryzyka w zakresie podatków. Spółka uważa, że jej obowiązkiem jest płacenie podatków w wysokości zgodniej z obowiązującymi przepisami
prawa. Spółka postrzega płacenia podatków, nie tylko jako obowiązek prawny, ale również jako podstawowy obowiązek społeczny i moralny podmiotu prowadzącego działalność gospodarczą.
Skutki podatkowe podejmowanych przez Spółkę decyzji nie mają dla Spółki kluczowego znaczenia. Spółka skupia się na realizacji celów ekonomicznych, wszystkie transakcje mają charakter biznesowy i nie są motywowane kreatywnym planowaniem strategii podatkowych.
Sigma Hurt Sp. z o.o. dąży do tego, aby ramy wewnętrznego nadzoru podatkowego były adekwatne do wielkości, struktury oraz działalności Spółki.
Sigma Hurt Sp. z o.o. dokłada wszelkich starań, aby organizacja i wewnętrzne zasady funkcjonowania działów finansowo-księgowych jak i innych komórek organizacyjnych zaangażowanych w funkcję podatkową, w pełni pozwalały na terminowe i prawidłowe wypełnianie obowiązków podatkowych przez Spółkę.
Sigma posiada system aktów prawa wewnętrznego, który zawiera pisemne procedury mające bezpośredni oraz pośredni wpływ na prawidłowość wypełniania przez Spółkę obowiązków w zakresie prawa podatkowego oraz ogranicza ryzyka podatkowego w kluczowych aspektach prowadzonej przez Spółkę działalności, w tym regulaminy, procedury oraz instrukcje w zakresie:
organizacji Spółki,
schematów podatkowych,
polityki kadrowej,
prowadzenia ksiąg rachunkowych –polityka rachunkowości.
Prawidłowe wypełnianie obowiązków nakładanych przepisami prawa podatkowego wymaga wykwalifikowanego personelu. Spółka realizując politykę zatrudnienia dba aby specjaliści zaangażowani w sprawy podatkowe posiadali niezbędną wiedzę i doświadczenie. Dodatkowo z uwagi na fakt ciągłych zmian w przepisach podatkowych, licznych interpretacji oraz orzeczeń sądowych w zakresie podatków, Spółka korzysta z usług zewnętrznego doradztwa podatkowego.
W roku podatkowy trwającym od 1.01.2022 r. do 31.12.2022 r. Spółka nie stosowała dobrowolnych formach współpracy z organami Krajowej Administracji Skarbowej tj. w szczególności:
umowy o współdziałaniu, o której mowa w art. 20s Ordynacji podatkowej;
porozumień podatkowych, o których mowa w art. 20zb Ordynacji podatkowej;
porozumień w sprawach ustalenia cen transakcyjnych między podatnikiem a organem podatkowym, o których mowa w ustawie z dnia 16 października 2019 r. o rozstrzyganiu sporów dotyczących podwójnego opodatkowania oraz zawieraniu uprzednich porozumień cenowych.
Niemniej jednak, Sigma Hurt Sp. o.o. ma na celu utrzymanie dobrych i długotrwałych relacji, opartych na zaufaniu i transparentności z organami KAS. Zaprezentowane podejście jest realizowane między innymi poprzez terminowe i staranne wypełnianie przez Spółkę obowiązków wynikających z przepisów prawa podatkowego. Kwoty zobowiązań podatkowych są kalkulowane w oparciu o właściwe przepisy i zgodnie z rzeczywistym przebiegiem zdarzeń gospodarczych oraz uiszczane w terminach wynikających z przepisów prawa. W przypadku wystąpień nieumyślnych opóźnień, Spółka nalicza i uiszcza odsetki od zaległości podatkowych.
Ramy prawne działalności Spółki określają powszechnie obowiązujące na terenie RP przepisy prawa, w przypadku pełnienia funkcji podatkowej obejmują one w szczególności:
ustawę z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa;
ustawę z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
ustawę z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych;
ustawę z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości;
ustawę z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych;
ustawę z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych;
ustawę z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska.
Kluczowe obszary obciążeń podatkowych Spółki to CIT, PIT, VAT, ZUS, podatek od środków transportu. Ponad to Spółka złożyła wniosek o zakup banderoli legalizacyjnych.
Realizowane przez Spółkę obowiązki podatkowe w zakresie pełnienia roli podatnika i/lub płatnika dotyczą:
podatku od towarów i usług,
podatku dochodowego od osób prawnych, podatku dochodowego od osób fizycznych,
W roku podatkowym trwający od 1.01.2022 do 31.12.2022 r. Spółka nie przekazywała Szefowi Krajowej Administracji Skarbowej informacji o schematach podatkowych, o których mowa w art. 86a § 1 pkt 10 Ordynacji podatkowej.
Spółka w roku podatkowym trwającym od 1.01.2022 do 31.12.2022 r. zawierała transakcje z pomiotami powiązanymi, których wartość przekroczyła 5% sumy bilansowej aktywów w rozumieniu przepisów o rachunkowości, ustalonych na podstawie ostatniego zatwierdzonego sprawozdania finansowego spółki, w tym podmiotami niebędącymi rezydentami podatkowymi Rzeczypospolitej Polskiej.
Spółka w roku podatkowym trwającym od 1.01.2022 do 31.12.2022 r. planowała działania restrukturyzacyjne mogące mieć bezpośredni wpływ na wysokość zobowiązań podatkowych podatnika lub podmiotów powiązanych.
Wynik oceny znajduje się w odrębnym raporcie.
Spółka w roku podatkowym trwającym od 1.01.2022 do 31.12.2022 r. nie wnioskowała o wydanie:
wiążącej informacji stawkowej,
wiążącej informacji akcyzowej.
Spółka w roku podatkowym trwającym od 1.01.2022 do 31.12.2022 r. wnioskowała o wydanie indywidualnej interpretacji.
Spółka nie zawiera transakcje z podmiotami z siedzibą w rajach podatkowy lub z podmiotami, które w jej ocenie mogą mieć związek z takimi podmiotami.